Jdi na obsah Jdi na menu
 


Středa 10.4.

10. 4. 2024

Omlouvám se za dnešní pozdní vložení, časově jsem to dříve nezvládla :-(

 

ČJ - úkoly:

1) Čtení příběhu s nakreslením korálek (list/ středa)

2) Psaní - přepis písmen psacím písmem (pr. lístek Písmenka/ celý)

 

Co jsme dnes dělali?

1. hodina ČJ/půlená

A,B,C,D s Michalem - Ž (viz odkaz). Modelování písmene z různých materiálů + psaní tiskacího tvaru (pr. list Žž/ 2 vrchní řádky). Čtení vět s porozuměním a dokreslením chybějících věcí do obrázků (pr. list Obrázky). Čtyřsměrka se zvířátky (pr. list Luštěnka).

Čj - odkaz pro hodinu:

A,B,C,D s Michalem - Ž: https://www.youtube.com/watch?v=UxRT5XbmmOk

 

2. hodina ČJ

Tematická práce s textem Ježibaba (SL str. 73/celá). Hra Jméno tě probudí (předčítání textu dospělákem, pokud děti uslyší jméno, vzbudí se). Společné čtení textu s odpověďmi na otázky po každé přečtené větě + vysvětlení dětem neznámých slov. Doplňování vynechaných slov /velkým tiskacím) do textu, jejich vyhledávání v přečteném příběhu. Pohybové ztvárnění čarovné písně (viz odkaz).

ČJ - odkaz pro hodinu:

Čarodějnice, píseň: https://www.youtube.com/watch?v=jxkxSrdRGIQ

 

3. hodina MA

Hra Kolik je v peněženkách peněz (děti prochází chodbou s lístečkem, na kterém mají nakreslené peněženky, pokud cestou potkají stejnou peněženku, napíší do té své celkovou sumu peněz. Ve všech pěti peněženkách bude hodnota 10 Kč vyskládaná různými mincemi). Nákup věcí (MA 28/2 - děti určují, co si mohou koupit za nasbíraný obnos 10 Kč , zeleně zakroužkují, dokreslí zelenou peněženku a do ní mince, které paní prodavačka vrátí, pokud vrátí). Nákup a jeho zaplacení (PS str.28/2 - pojmenování zboží, určujeme jeho hodnotu a spojujeme se správnou peněženkou, pod každou napíšeme její hodnotu). Další nakupování (MA 28/3 - manipulativně s mincemi, děti vyskládají obnos, který zaplatí za věci v tašce, pak dopočítávají, kolik peněz jim ještě zbyde do 18 a zjišťují, co by mohly přikoupit, danou věc nakreslí do tašky).

 

4. hodina PRV

Střídání dne a noci - zjišťování hypotéz dětí - proč se podle nich střídá den a noc, postupné zjišťování, práce s globusy, pokus s baterkou, pozorování tmavých a světlých částí Země, výukové video (viz odkaz). Slunce, Měsíc, Země - jejich vykreslování (PRV str. 57/ celá). Potvrzení správné hypotézy.

PRV - odkazy pro hodinu:

Den a noc, obrázek: https://www.youtube.com/watch?v=Wr-CRKsTYGs&ab_channel=learningjunction

Nastartujte raketu, píseň: https://www.youtube.com/watch?v=Lq5tOo4Uzt0&ab_channel=%C4%8CasopisSlun%C3%AD%C4%8Dko

Slunce: https://www.youtube.com/watch?v=aSIDelAAHiA&ab_channel=VideoFromSpace

Den a noc: https://www.earthspacelab.com/app/solar-time

 

5. hodina HV

Projekt Den dobrých skutků, 3. část: Učíme se část písničky Červená Karkulka. Tvoříme loutky do pohádky O červené Karkulce.

HV - odkaz pro hodinu:

Červená Karkulka, část písně hned ze začátku: https://www.youtube.com/watch?v=ZA5wJzkzXUg