Jdi na obsah Jdi na menu
 


Středa 14.2.

14. 2. 2024

ČJ - úkoly:

1) Čtení - čtení textu s otázkami na porozumění (list/ středa - pokud bude potřeba, čtěte po kouscích a ptejte se dětí průběžně na otázky, pokud neví, mohou se očima podívat zpět do textu a odpověď si vyhledat)

2) Psaní - opis věty (Pís str. 12/ 3 řádky dole, včetně obkreslení původní věty)

MA - úkol:

1) Prosím o přinesení 1 tvrdého listu A4 s parketami (= malé barevné čtverečky uspořádané v jedné či dvou řadách a očíslované čísly stránek v MA sešitu), kterou najdete v sadě příloh, kterou jsem vám dávala domů v průběhu září, děkuji

HV - úkol:

V pondělí v ČJ proběhne druhé kolo třídní soutěže ve zpěvu - zazpívají děti, které byly vybrány dnes + děti, které přijdou po nemoci :-) - děkuji, že jste dětem pomohli s výběry písniček, dnes nakonec zvládly zazpívat úplně všechny děti :-)

 

Co jsme dnes dělali?

1. hodina ČJ/půlená

Čtení dopisu, vyhledávání a barevné vyznačování jmen osob, zvířat, míst (SL str. 48/červ). Přiřazování obrázků ke slovům (SL str. 48/mod). Psaní jmen s velkým písmenem na začátku Jana, Míla, Jára, Vítek, Julie, Amálka (opis z tabule do sešitu Český jazyk, od posledního zápisu vynecháváme poslední řádek).

 

2. hodina ČJ

Sluchová analýza, ukazování pozice R při vyhledávání hlásky R, určování délek slabik (viz odkaz). Čtení slov a orientace v tabulce (pracovní list Čteme spolu ve škole), psaní slov z tabulky tiskacím písmem a jejich přiřazení k obrázkům, četba o vybraném zvířátku - krokodýl (encyklopedie, video).

ČJ - odkaz:

Aligátor: https://www.youtube.com/watch?v=Z0uxHFPNZ2c

Rr - určování hlásky Rr, délky slabik: https://wordwall.net/cs/resource/67477566

 

3. hodina MA

Rozpočítání (s kartičkami) + pětiminutovka (10 příkladů, děti píší jen výsledky do MA na vlepený list vzadu). Hody kostkou a náhoda (MA 11/9 - ve dvojicích s malými kostičkami). Zapíšu počet, vyznačím obrys a vymýšlím další možnosti uspořádání pentamina (MA 11/11 + na Máju hledáme další řešení ).

 

4. hodina PRV

Třídíme odpad - rozhovor, co dělat s materiály a výrobky, které už nepotřebujeme? Kontejnery, symbolika barev, popelnice. Výukové video - třídění odpadu (viz odkaz). Zkoušíme třídit věci podle obrázků (PRV str. 42/2+3). Kam s odpadem, který se nehodí do barevných kontejnerů (viz odkaz).

PRV - odkazy pro hodinu:

Třídění odpadu, výukové video: https://www.youtube.com/watch?v=kbnhhbRxT_8

Kam s odpadem, který se nehodí: https://edu.ceskatelevize.cz/video/8935-tridime-odpad-kam-s-odpadem-ktery-se-nehodi-do-zadne-z-barevnych-popelnic

 

5. hodina HV

Třídní kolo pěvecké soutěže - 1. část.