Jdi na obsah Jdi na menu
 


Středa 20.3.

20. 3. 2024

ČJ - úkoly:
1) Čtení slov a spojování otázky s odpovědí (list/ středa)

2) Psaní - přepis slov (pr. list Přepisy/ úkol č. 3, píšeme 4 řádky)

3) Ve čtvrtek budeme psát diktát - zopakujte velká psací písmena :-) a mělo by proběhnout fotografování (dle poslaných lístečků) v 1. VH. Peníze neposílejte, bude se řešit až při předání fotografií.

Hezké odpoledne, VD.

 

Co jsme dnes dělali?

1. hodina ČJ

A,B,C,D s Michalem - C (viz odkaz). Psaní tiskacího -C (pr. list Cc/ dva vrchní řádky). Zrakový diktát psacích písmen - děti je vyskládávají z odpovídajících písmen tiskacích ze Zásobníku (C-e-s-t-o-v-á-n-í) + přečtení slova. Opakovaní čtení textu s porozuměním (Sl str. 66/ 5 řádků, končíme slovem -opalovat). Psaní - velké psací -C (obkreslování tvaru na tabuli, zkoušení tvaru na Máju + pr. list Cc/ 1 řádek).

Čj - odkaz pro hodinu:

A,B,C,D s Michalem - C: https://www.youtube.com/watch?v=DWYYLPRBPeE

 

2. hodina ČJ

Převyprávění části příběhu Cestujeme (viz SL str. 66) + jeho dočtení  (SL str. 66+67 nahoře). Čtení otázek a vyznačování správných odpovědí (SL str. 67/ uprostřed). Ukázky míst na mapě světa, republiky, odkud a kam Cilka cestuje. Psaní - C (pr. list Cc/ dokončení 4 řádků). Čtení slov s porozuměním a přiřazováním k obrázkům (viz odkaz). 

ČJ - odkaz pro hodinu:

Čtení slov s přiřazováním: https://wordwall.net/cs/resource/52633046

 

3. hodina MA

Nové prostředí = Sousedé. Děti z vlastní zkušenosti říkají, kdo je soused ... ten, který bydlí vedle nás, sedí v lavici vedle, v divadle a tak. Sousedy mohou být i čísla v řadě. 1. rozpočítání s kartičkami 0-10,kdy vyučující říká příklad, dítě vysune z řady čísel výsledek; pak zvedne dvě sousední kartičky s čísly daného výsledku a ukáže je. 2. zvedání kartiček, kdy jedno dítě zvedne číslo dle diktátu vyučujícího a soused zvedne další číslo tak, aby vyšlo např. deset. 3. doplňování teček tak, aby dvě sousední políčka byla dohromady 5 (MA 22/5). Slovní úlohy se stěhováním (MA 23/7 + 24/1 - manipulativně, kreslením na Máju).

 

4. hodina PRV

Jaro - nápadné znaky, části těla jarní květiny, koloběh růstu jarních květin, zopakování. Jarní písnička (viz odkaz). Život tulipánu - práce s obrázky, skládání řady tak, jak se rostlinka postupně vyvíjí (pr. list Jarní květiny - rozstříhání a lepení do řady na pás papíru). Poznávání jarních květin z obrázků i skutečných, vyhledávání léčivých, chráněných i jedovatých květin (PRV str. 51 - do žlutých koleček kreslíme ! u jedovatých rostlin, což jsou všechny kromě violky, písmenko L píšeme léčivkám = všechny kromě hyacintu, sněženky, srdíčko kreslíme u těch, které jsou chráněné = všechny kromě violky, podbělu, hyacintu, podléšky).

PRV - odkaz pro hodinu:

Jarní píseň: https://www.youtube.com/watch?v=uMn-r8_W9BM

Růst tulipánu a narcisu, zrychlení: https://www.youtube.com/watch?v=YE3Jcr-I8g8

 

5. hodina HV

Dechová a hlasová cvičení. Rytmizace básničky Jaro. Zpěv písní (Brouček, Já jsem z Kutné Hory, Šla Nanynka do zelí, Když jsem já sloužil). Nová píseň - Jarní písnička.

HV - odkaz pro hodinu:

Jarní písnička: https://www.youtube.com/watch?v=uMn-r8_W9BM

Když jsem já sloužil: https://www.youtube.com/watch?v=IVtqJ-WvX9E