Úterý 16.1.
ČJ - úkoly:
1) Čtení - slova a slova s předložkou (list/úterý) - nově prosím od dnešního dne k podpisu připojujte číslo, kolikrát děti přečetly (číst jednou většině dětí nestačí, číst dvakrát mnohdy také ne :-( ...
2) Psaní - opis věty (Pís str. 3/3 řádky nad obrázky)
Ve středu mohou děti až na 2VH, kdo bude chtít využít individuální procvičování či dokončování, může :-)
MA:
V pátek bychom měli psát pololetní písemnou opakovací práci, můžete procvičovat: sčítání, odčítání, dopočty do 10, evidence tvarů, součtové trojúhelníky, stavby a plány, rytmus (děti chybějící si ji napíší buď po návratu z nemoci, nebo ji psát nebudou, pokud nevyjde čas)
Co jsme dnes dělali?
1. hodina ČJ
Hra Slovo s písmenkem K tě probudí. Vyhledávání Kk ve slovech + čtení slov s Kk (SL str. 39/4). Spojování slabik do slov a zápis velkým tiskacím (SL str. 39/7). Kroužkování stejných slabik (SL str. 39/5). Psaní slabik a slova s -k (Pís. str. 3/ 3 řádky nahoře).
2. hodina ČJ
Hra Lovci perel se slovy KASA, MÁKY, KUKÁ, KOLO, DEKA (děti hledají slova na chodbě, zapamatují si a ve třídě píší tiskacím na Máju). Čtení slov a vyznačování délek slabik (SL str. 37/červ). Čtení slov s předložkou (SL str. 37/ barevné sloupečky nahoře, u fialového se předložka obloučkuje společně s první slabikou, v knize je to špatně nakreslené, u ostatních komínků se obloučkuje předložka samostatně). Doplňování předložek do vět (Sl str. 39/6). Psaní psacích slov a přiřazování tiskacích k obrázkům (Pís str. 3/ 3 řádky dole psacím písmem).
3. hodina MA
Smyslové poznávání číslic z pryže (MA 59/9 ve dvojicích). Seznámení s neposedy = čísla, která vyskočila z příkladů a děti je navracejí zpět tak, aby žádné nezbylo a příklady byly správně vyřešené (MA 59/8). Hra Bomba s řadou 10-0 + spojování čísel tak, aby bylo 10 (MA 59/5). Slovní úkol o věku (MA 59/6 + povídáme si s dětmi o jejich rodinné situaci, sourozencích, kdo je mladší, starší ...). Hra Kolik je za sebou dětí (MA 60/5 + dramatizace dalších možností).
4. hodina PRV
Jak vynálezy lidem mění život - povídání, jak se žilo dříve, popis obrázku, propojení se zkušenostmi dětí a prarodičů (PRV str. 36/1). Zařízení dnešní doby, el. spotřebiče a bezpečnost dětí, další vybavení domácnosti, které nám dnes pomáhá (PRV str. 36/1+2 - barevně spojujeme věc minulou a dnešní). Další vybavení domácnosti, které nám dnes pomáhá (PRV str. 36/3 - vlepujeme věc z letáku). Kam až se dostaneme v budoucnu? (video - odkaz).
PRV - odkaz pro hodinu:
Jak se bude žít na Měsíci? https://edu.ceskatelevize.cz/video/9154-jak-se-bude-zit-na-mesici
5. hodina VV
Buclatí ptáčci v zimě (voskovka, pastel).