Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úterý 27.2.

27. 2. 2024

ČJ - úkoly:
1) Čtení - slabiky se shlukem a slova, čtení slov s porozuměním (list/úterý)

2) Psaní - slabiky a slova se -z (Pís str. 16/ dokončení 4 řádků, na poslední dva řádky píšeme -z, -oz)

PRV
Dnes jsme procvičovali na testík, zítra si ho napíšeme, není třeba se bát :-)

Upozorňuji, že se nám pravděpodobně znovu vyskytla pátá dětská nemoc :-(.

 

Co jsme dnes dělali?

1. hodina ČJ/půlená

Hra běhací s kartičkami, na kterých jsou napsaná psacím písmem slova: zima, pozor, zlomí, podzim (děti hledají, zapamatují si a tiskacím napíší na Máju). Čtení slov, vyhledávání těch, která byla zapsaná na kartičkách (SL str. 54/ oranžový rámeček) + tvoření vět s danými slovy. Čtení vět s doplňováním slov podle nápovědy (SL str. 57/6). Hledání písmenek N,I,V,Z,Á po třídě, jejich zapsání na Máju a vyluštění slova. Individuální čtení slabik a slov (z domácího čtení).

 

2. hodina ČJ

Hra Slovo s hláskou Z tě probudí. Tvoření písmenka Z z drátku, Zz z vršků, obkreslování psacího tvaru -z na tabuli, na papíru. Psaní -z (Pís str. 16/3 řádky). Čtení slabik se shlukem souhlásek (SL str. 55/ boční lišta). Čtení slov se shlukem (SL str. 55/tablet + kresba jednoho přečteného slova na lísteček a jeho vlepení do tabletu s podtržením odpovídajícího slova).

 

3. hodina MA

Hra Lovci matematických perel (děti po třídě hledají lístečky s příklady, vždy si nějaký zapamatují, zapíší ho na list vzadu v sešitě, vypočítají ho a pokračují v hledání dalšího příkladu po dobu 5 minut). Barevné trojice - nové prostředí (MA 15/10, na barevných kartičkách jsou napsaná čísla, děti skládají k sobě vždy 1 červené, 1 modré a 1 žluté číslo, aby platilo, že součet všech čísel = 6, poté čísla zapisujeme do příkladů v sešitě a spojujeme mezi sebou). Stavíme stavby podle plánů a evidujeme (MA 14/5).

 

4. hodina PRV

Odpady - opakování na testík s pastelkami + píseň Popeláři (viz odkaz). Písně Datel, Stromy (viz odkazy). Skrytý život zvířat v lese, pozorování nápadných a podezřelých stop - peří, ohryzané šišky, vyryté stopy v hlíně, vchody do nor, ohryzané stromy aj. (PRV str. 74+75). Dolepování lesní zvěře na správná místa v lese, její pojmenovávání a číslování (práce se samolepkami + dopisování do volných míst v sešitě). Sledování krátkých videí (jeleni, prasata).

PRV - odkazy:

Popeláři - píseň: https://www.youtube.com/watch?v=rjLDFNpU7uA

Datel - píseň: https://www.youtube.com/watch?v=N9q6-P8g2eg

Stromy: https://www.youtube.com/watch?v=Txliy8f9sEY

 

5. hodina VV

Šedík a Bubi (ilustrace ke knize, kresba tužkou, pastelkou, tempera).