Výsledky diagnostiky čtení
Milí rodiče,
v lednu provedla paní učitelka Adámková diagnostiku čtení u našich dětí.
Děti mají v INFO deníčcích nalepený lísteček s individuální analýzou výsledků diagnostiky.
Vysvětlení k jednotlivým kolonkám najdete zde:
Počet slov za minutu
Přepočet na %
Samostatné čtení článku Včely a odpovědi na 3 otázky - číslo udává počet chyb
Jazykový úkol s výběrem odpovědí Ano/Ne - číslo udává počet chyb
Intonace
Reprodukce čteného textu s p. uč. Adámkovou
Chybně přečtená slova
Prosím o podepsání lístečku, že jste se s výsledky seznámili, děkuji.
Diagnostika čtení žáků II.B ve školním roce 2024/2025
V lednu proběhla diagnostika čtení u 20 žáků třídy II.B pod vedením třídní učitelky Mgr. Veroniky Doležalové.
Diagnostika čtení byla zaměřená na porozumění čtenému textu a kvantitu čtení dle tabulky Normy čtení. Žáci pracovali s jedním textem Včely z knihy Čtení s porozuměním, který obsahoval tři otázky s výběrem ze tří možných odpovědí k ověření porozumění. Dále následoval jazykový úkol zaměřený na předvídání obsahu.
Poté žáci po dobu jedné minuty četli diagnostický text Příběh jednoho zajíce, určený pro základní školy. Počet přečtených slov za minutu byl vyhodnocen podle tabulky Normy čtení.
Diagnostika byla zaměřena na:
Rychlost čtení - počet přečtených slov za minutu dle tabulky Normy čtení
Porozumění textu - odpovědi na tři otázky s výběrem možností
Jazykové dovednosti - schopnost předvídání obsahu
Kvalitu čtení - plynulost, výslovnost, intonaci
Výsledky testování textu Včely (předvídání)
Většina žáků pochopila text správně.
Tři žáci měli potíže s porozuměním.
Výsledky čtení textu
Rychlost čtení - 80-89% - 2 žáci, 90-99% - 5 žáků, 100-109% - 9 žáků, 110-120% - 3 žáci, 143% - 1 žák (nejrychlejší čtenář měl 114 slov/min)
Počet chyb ve čtení - 9 žáků bez chyb, 6 žáků s drobnými chybami, 5 žáků s více než dvěma chybami
Správná intonace - 5 žáků nedodržovalo správnou intonaci
Schopnost reprodukce - 3 žáci měli problémy s porozuměním a potřebují více návodných otázek
Doporučení
Zlepšení plynulosti a rychlosti čtení - pravidelné čtení s důrazem na plynulost a správnou výslovnost
Náprava intonace - pracovat na zakončování vět a přirozeném rytmu řeči
Zlepšení porozumění textu - procvičovat reprodukci obsahu
Shrnutí
Většina žáků II.B čte plynule s porozuměním. U některých žáků je však třeba dále pracovat na rychlosti, intonaci a schopnosti reprodukovat obsah.
Celkově lze hodnotit úroveň třídy v diagnostice čtení jako dobrou, s jasně vymezenými oblastmi pro zlepšení.
Dále tedy pokračujeme ve čtení, ať to jde dětem ještě lépe!
Přeji krásný den a prima víkend, VD.