Jdi na obsah Jdi na menu
 


Výsledky diagnostiky čtení

28. 2. 2025

Milí rodiče, 

v lednu provedla paní učitelka Adámková diagnostiku čtení u našich dětí.

Děti mají v INFO deníčcích nalepený lísteček s individuální analýzou výsledků diagnostiky.

Vysvětlení k jednotlivým kolonkám najdete zde:

Počet slov za minutu

Přepočet na %

Samostatné čtení článku Včely a odpovědi na 3 otázky - číslo udává počet chyb

Jazykový úkol s výběrem odpovědí Ano/Ne - číslo udává počet chyb

Intonace

Reprodukce čteného textu s p. uč. Adámkovou

Chybně přečtená slova

 

Prosím o podepsání lístečku, že jste se s výsledky seznámili, děkuji.

 

 

 

Diagnostika čtení žáků II.B ve školním roce 2024/2025

 

V lednu proběhla diagnostika čtení u 20 žáků třídy II.B pod vedením třídní učitelky Mgr. Veroniky Doležalové.

Diagnostika čtení byla zaměřená na porozumění čtenému textu a kvantitu čtení dle tabulky Normy čtení. Žáci pracovali s jedním textem Včely z knihy Čtení s porozuměním, který obsahoval tři otázky s výběrem ze tří možných odpovědí k ověření porozumění. Dále následoval jazykový úkol zaměřený na předvídání obsahu.

 

Poté žáci po dobu jedné minuty četli diagnostický text Příběh jednoho zajíce, určený pro základní školy.  Počet přečtených slov za minutu byl vyhodnocen podle tabulky Normy čtení.

 

Diagnostika byla zaměřena na:

Rychlost čtení - počet přečtených slov za minutu dle tabulky Normy čtení

Porozumění textu - odpovědi na tři otázky s výběrem možností

Jazykové dovednosti - schopnost předvídání obsahu

Kvalitu čtení - plynulost, výslovnost, intonaci

 

Výsledky testování textu Včely (předvídání)

Většina žáků pochopila text správně.

Tři žáci měli potíže s porozuměním.

 

Výsledky čtení textu

Rychlost čtení - 80-89% - 2 žáci, 90-99% - 5 žáků, 100-109% - žáků, 110-120% - 3 žáci, 143% - 1 žák (nejrychlejší čtenář měl 114 slov/min)

Počet chyb ve čtení - 9 žáků bez chyb, 6 žáků s drobnými chybami, 5 žáků s více než dvěma chybami

Správná intonace - 5 žáků nedodržovalo správnou intonaci

Schopnost reprodukce - 3 žáci měli problémy s porozuměním a potřebují více návodných otázek

 

Doporučení

Zlepšení plynulosti a rychlosti čtení - pravidelné čtení s důrazem na plynulost a správnou výslovnost

Náprava intonace - pracovat na zakončování vět a přirozeném rytmu řeči

Zlepšení porozumění textu - procvičovat reprodukci obsahu

 

Shrnutí

Většina žáků II.B čte plynule s porozuměním. U některých žáků je však třeba dále pracovat na rychlosti, intonaci a schopnosti reprodukovat obsah. 

Celkově lze hodnotit úroveň třídy v diagnostice čtení jako dobrou, s jasně vymezenými oblastmi pro zlepšení.

 

 

Dále tedy pokračujeme ve čtení, ať to jde dětem ještě lépe!

Přeji krásný den a prima víkend, VD.